نهاد رهبری
 
EnAr ورود 0

تداوم طرح حامیم در دانشگاه هرمزگان

نشست هم‌افزایی ویژه فعالین فرهنگی، سیاسی، اجتماعی دانشگاه هرمزگان و تقدیر از برترین‌های سومین دوره حامیم برگزار و از دانشگاه هرمزگان بعنوان دانشگاه برتر برگزارکننده حامیم در استان تجلیل شد.

نشست هم‌افزایی ویژه فعالین فرهنگی، سیاسی، اجتماعی دانشگاه هرمزگان و تقدیر از برترین‌های سومین دوره حامیم ظهر امروز در سالن ابن سینای این دانشگاه برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر بدرآبادی، مسئول نهاد رهبری دانشگاه هرمزگان در این نشست ضمن گرامیداشت سالروز عملیات طوفان الاقصی و رشادت‌های رزمندگان جبهه مقاومت، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره وظایف دانشگاه بیان داشت: دانشگاه به تعبیر رهبر انقلاب سه وظیفه تربیت عالم، تولید علم و جهت دهی به علم و عالم را دارد. کار ما امروز در دانشگاه تحقق این پیام و مطالبه است. تلاش ما در مجموعه نهاد رهبری در دانشگاه نیز این است که بتوانیم مباحث تربیتی را در دانشگاه پیش ببریم.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه هرمزگان افزود: در مرحله دانشگاهی حامیم دانشگاه هرمزگان، بیش از 200 دانشجو بیش از بیست جلسه آموزشی را گذراندند. ثمره‌اش را خود امروز خود دانشجویان دیدند و در ادامه هم ان‌شاالله در زندگی شان خواهند دید. از این جمعیت دویست نفره، حدود 70 دانشجو با موفقیت مرحله دانشگاهی را پشت سر گذاشته در نهایت 24 دانشجو به مرحله استانی در مشهد مقدس اعزام شدند. یکی از افتخارات دانشجویان دانشگاه هرمزگان در مرحله استانی، انتخاب دو تیم (یک تیم از اقایان و یک تیم از خانم‌ها) در بین سه تیم برتر برگزیده در رویداد ملی ایده پردازی بوده‌است.

حجت‌الاسلام بدرآبادی ضمن تشکر از تشکل‌های دانشجویی جهت حمایت و تلاش در این طرح گفت: این نوید را می‌دهیم که طرح حامیم ۴ آماده و در حال برنامه ریزی است و به امید خدا به زودی با قالبی جدید و جذاب‌تر اجرایی خواهد شد. دانش آموختگان دوره‌های گذشته این طرح نیز تحت عنوان «حامیم پلاس» به فعالیت خود ادامه خواهند داد. تشکر از اگر تلاش دانشجویان نبود این کار به نتیجه نمیرسید.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی، رئیس نهاد رهبری دانشگاه‌های استان هرمزگان در این جلسه با اشاره به آیات قرآن کریم پیرامون نصرت خداوند در جنگ بدر اشاره داشت: امروز ما در میانه یک معرکه هستیم؛ نه آغاز است و نه پایان. نگاه دوربرد امام(ره) اتحاد جماهیر اسلامی به سبک جمهوری اسلامی و در تمام کشورهای اسلامی بود. پیروزی مستضعفان بر مستکبران، نابودی تمام ظالمان، به اهتزاز درآمدن پرچم توحید و شنیده شدن صدای تکبیر و اذان از بلندترین مأذنه‌های عالم آرمان امام(ره) و رهبر انقلاب است. لذا نابودی اسرائیل حداقل‌ترین توقع ماست. اسرائیل یک مانع جهت استقرار عدالت در عالم است که باید برداشته شود، اما زحمت دارد. ما از دانشجویان حامیم همین را می‌خواهیم؛ پایداری، مقاومت، ایستادگی و همراهی کردن.

حجت‌الاسلام تقوی با اشاره به زندگی دبیرکل حزب الله لبنان افزود: در تاریخ ، سید حسن نصرالله پسر یک سبزی فروش است. اما به جایی می‌رسد که مقام معظم رهبری پس از شهادتش فرمود «ما به جد عزاداریم». آنچنان این مرد پرعظمت و پربرکت بود که رهبر قدرتمند جهان اسلام در فقدان یک یار وفادارش چنین تعبیری را دوبار به کار می‌برد. او یک طلبه بود که در نجف و قم تحصیل می‌کرد. بازمی‌گردد در حزب أمل و در نهایت به عنوان فرمانده دلاور جبهه مقاومت در حزب الله لبنان از دین خدا و انسانیت دفاع می‌کند.

رئیس نهاد رهبری دانشگاه‌های استان خطاب به دانشجویان ادامه داد: شما هم می‌توانید؛ اکنون باید بپا خیزید. طرح حامیم نگاهش در وهله نخست این است: خودسازی، تربیت و تزکیه فردی. علم بدون تهذیب ضرر دارد و بشریت را نابود می‌کند. بمب‌های سنگرشکن را عالمان ساختند؛ اما تقوا که نباشد، آدم می‌کشد. عالم بی‌تقوا ضررش زیاد است. تلاش کنید فردای شما از امروزتان بهتر باشد.

وی گفت: نکته مهم بعد، آن است که باید به جامعه بپردازیم و دست هم نوعمان را بگیریم. شما دانشجویان مسئولیت و مأموریت سنگین کمک به مدیریت دانشگاه را دارید. باید به ارتقاء جایگاه دانشگاه در عرصه‌های مختلف کمک کنید. هر کدام از شما یک پرچمدار هستید. ما وظیفه داریم در تحول جامعه دانشگاهی و پیرامون دانشگاهی بکوشیم.

حجت‌الاسلام تقوی تصریح کرد: امروز با افتخار اعلام می‌کنم امسال در مجموعه دانشگاه‌های استان، دانشگاه هرمزگان بهترین حامیم را داشتند. به این منظور تشکر و قدردانی ویژه خودمان را از ریاست و معاونین دانشگاه بابت تمام تلاش‌ها و حمایت از نهاد رهبری و همچنین همکاران مجموعه نهاد رهبری دانشگاه هرمزگان اعلام می‌داریم. ان‌شاالله دفتر نهاد رهبری دانشگاه با کمک دانش آموختگان حامیم، چهارمین دوره از آن را طراحی خواهد کرد و با همت این دانشجویان کار اجرایی خواهد شد.

 

دکتر ظهیری نیا، رئیس دانشگاه هرمزگان در این جلسه با تشکر از مجموعه دفتر نهاد رهبری دانشگاه بیان داشت: ما معتقدیم اگر بخواهیم مطلبی را به دیگران انتقال دهیم و جامعه پیشرفت کند، نیازمند این است که آموزش مستمر صورت گیرد. انتقال مطلب و تغییر در جامعه مستلزم آموزش مستمر در طول زمان است. ما در دانشگاه هرمزگان به این مهم، علاقه مندیم و در راستای این دغدغه تلاش می‌کنیم.

دکتر ظهیری نیا تاکید کرد: توانایی ذهنی و جسمی دانشجویان نیز بستر را فراهم کرده است که آموزش بسیار اثربخش باشد. شما دانشجویان در سنی هستید که حلقه اتصال بین جامعه با دوره بزرگ شدن در خانواده است و باید آماده پذیرفتن مسئولیت شوید. هر چه در این دوره به فراگیری و توانمند شدن بپردازید، در آینده می‌توانید بیشتر از فرصت‌های زندگی بهره ببرید و استفاده کنید.

به گزارش روابط عمومی نهاد رهبری دانشگاه‌های استان هرمزگان، در پایان این جلسه از دانشگاه هرمزگان و مسئولین این دانشگاه بعنوان دانشگاه برتر اجراکننده طرح حامیم در استان هرمزگان تقدیر شد. دانشجویان برگزیده در رویداد ایده پردازی مرحله استانی حامیم 3 در مشهد مقدس نیز در این جلسه تجلیل شدند.

2   1
بازدید امروز: 3    بازدید کل: 161
captcha